Fél év intenzív tortúra készítette fel a Ford Transitot

a kemény munkavégzésre

2014. 06. 30.
A Ford minden eddiginél intenzívebb tesztsorozatnak vezette alá a vadonatúj Transitot, amivel mindössze hat hónap alatt tíz évnyi kemény munkavégzést szimuláltak: a prototípusok 11 millió kilométernek – azaz 275 Föld körüli utazásnak – megfelelő távot futottak le a közutakon és a próbapályákon, négy kontinens szélsőséges, 40 és -40 fokos éghajlati viszonyai közt. Az extrém Transit-tesztek közt ugyanúgy szerepelt rozsdásító só- és sárfürdő, mint két hónapos nonstop vezetés csúcssebességgel, vagy nyolcasok leírása a pályán egy hónapon át, megszakítás nélkül. Az átfogó vizsgálatok eredményeképpen a szakemberek több mint 100 helyen tökéletesítették az autót.


Manapság kevés termék esetében számíthatunk arra, hogy 10 évnyi kemény használat után is működni fognak – különösen akkor, ha éjjel-nappal, extrém körülmények közt kell teljesíteniük. A Ford azonban garantálja, hogy a vadonatúj, 2 tonnás Transit még az évek előrehaladtával is megbízhatóan teszi majd a dolgát: a vállalat hat hónapba sűrítette bele mindazt az igénybevételt, ami egy évtized alatt vár egy haszonjárműre. A tartóssági tesztek során az autók 11 millió kilométernek – azaz 275 Föld körüli utazásnak – megfelelő távot futottak le a közutakon és a modern próbapályákon, valamint a világ legkeményebb, 40 és -40 fokos éghajlati viszonyai közt.

“Azt hiszem, kevés vásárló tudja elképzelni, mi mindenen ment keresztül ez az autó.” – véli David Gregory, a Ford Európa Transit-programjának főmérnöke. “A lehető legkeményebb próbákat eszeljük ki, amit egy haszonjármű még elviselhet, és csak akkor vagyunk elégedettek, ha ezeket az autó bravúrosan teljesíti – pont úgy, ahogy azt a Transit tette.”

Az új Transit egyaránt piacra kerül Európában és Amerikában is, ezért az autó gyorsított tartóssági tesztjei is két helyszínen, a Ford belgiumi pályáján Lommelben, valamint a michigani Romeóban folytak. Lommelben a Ford a vadonatúj Transitot – a dobozos áruszállítót, az önjáró alvázat és a minibusz-változatot egyaránt – több mint 30 különféle tesztnek vetette alá. Ilyen volt például a tartós utánfutó-vontatási próba, aminek során az autók maximális terheléssel egy teljesen megrakott trélert húztak. A további szélsőséges feladatok listáján szerepelt még a két hónapon át tartó non-stop száguldás maximális sebességen, durva kaviccsal borított útszakaszokon, só- és sárfürdőkön át. A prototípusok korrózióállóságát úgy vizsgálták, hogy az autók nagy páratartalmú kamrában áztak 12 héten át, utána pedig a nyolcas-próba következett, amikor a Transitok egy hónapig megállás nélkül nyolcasokat írtak le a pályán. A mérnökök több mint 5.000 alkalommal hajtottak végig egy extrém kátyús és rázós szakaszon, és 60 km/órás sebességgel ugrattak fel a 140 mm magas járdaszegélyekre.

A Transit prototípusait a Ford gondosan kiválasztott helyszíneken is próbára tette Európában, Észak-Amerikában, Afrikában és Ázsiában. Az autók 40 fokos hőségben tették a dolgukat Arizonában, Dubaiban és Dél-Afrikában, majd -40 fokon is bizonyították működőképességüket Finnországban és Kanadában, közben pedig Európa, a Közel-Kelet, Oroszország, Törökország és az USA legkeményebb tájait szelték át, megfordulva többek közt az osztrák Alpokban és a kaliforniai Death Valley-ben is. Bemutatása előtt az új modell még több mint 500.000 kilométert teljesített a profi Transit-flottafelhasználók hosszú távú tesztjein is. A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak. A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén; a mérnökök egyebek mellett áttervezték a jumbo áruszállító változatok küszöbidomait, és megerősítették az önjáró alvázak hátsó kereszttagjait.

“Akkor alkothatunk igazán erős és robusztus szerkezetet, ha egy haszonjárművet a végletekig, sőt még azon túl is próbára teszünk. A vásárlók ennek közvetlenül is hasznát látják majd a mindennapi használat során, bármilyen kemény munkakörnyezetben is dolgoznak majd ezek az autók.” – teszi hozzá Gregory.

A vadonatúj Transit a teljes egészében áttervezett és kibővített Transit-termékkínálat zászlóshajója, az új haszonjármű immár – a Transit Custom, Transit Connect és Transit Courier modellekhez hasonlóan – megvásárolható az európai márkakereskedésekben

Márkakereskedés hírei

  • 2024. 02. 12.

    Új Ford Puma

    Új Ford Puma: csúcstechnológiás városi ragadozó Sportkocsis vezetői környezet,…
    Új Ford Puma
  • 2024. 02. 05.

    Új Ford Mustang

    Az Új Ford Mustang: amerikai legenda egy új korszak technológiájával Bemutatásra…
    Új Ford Mustang
  • 2024. 01. 28.

    Vadonatúj Transit Connect

    A Ford Pro bemutatja a vadonatúj Transit Connect et kimagasló kényelmi funkciókkal…
    Vadonatúj Transit Connect
  • 2024. 01. 28.

    Megújul a Ford Kuga SUV

    Európa legkelendőbb plug-in hibrid modellje bekeményít: Megújul a Ford bestsellere,…
    Megújul a Ford Kuga SUV
  • 2023. 11. 06.

    Vadonatúj Ford Transit Custom

    Napenergia és fejlett AI segítségével készül a vadonatúj Ford Transit Custom…
    Vadonatúj Ford Transit Custom
  • 2023. 09. 28.

    Új Ford E-Transit flotta

    Újabb Ford E-Transit flottával bővíti járműparkját a Gebrüder Weiss A Ford E-Transit…
    Új Ford E-Transit flotta
  • 2023. 08. 28.

    Ford Driving Skills for Life

    Már lehet jelentkezni a Ford Driving Skills for Life ingyenes, félnapos gyakorlati…
    Ford Driving Skills for Life

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók Autó-Nexus Kft.

Márkakereskedés hírei

Legfrissebb hírek Autó-Nexus Kft.